Top menu

Skip to main content
Menu

Tips om vol te houden

Tips om vol te houden

Tips om vol te houden

Lees hieronder de tips hoe je het niet-roken kan volhouden. Bedenk ook dat het steeds makkelijker wordt en dat moeilijke momenten meestal niet langer dan een paar minuten duren. Je bent goed op weg!

Je kan ook altijd je ervaringen delen via ikstopnu.nl op Facebook

  1. Als je trek in een sigaret of shagje krijgt: wacht vijf minuten. De trek verdwijnt dan weer. Zoek in de tussentijd afleiding.
  2. Gooi asbakken en aanstekers weg. Ze herinneren je alleen maar aan roken. Je hebt ze toch niet meer nodig?
  3. Beloon jezelf. Stoppen met roken is een topprestatie, juist omdat je lang last kan hebben van de verleiding om weer te gaan roken. Het geld dat je al hebt uitgespaard, kun je mooi gebruiken om jezelf te belonen voor het volhouden.
  4. Schrijf op welke reden(en) je had om te stoppen. Je kan dit erbij pakken als je een moeilijk moment hebt. Verwoord het positief: je hebt besloten niet meer roken, maar wat wil je wél? Je gezond voelen, een goed voorbeeld zijn voor je kinderen, geld overhouden?
  5. Zoek ondersteuning als je het erg moeilijk hebt. Ook als je al gestopt bent maar moeite hebt met het volhouden, ben je altijd welkom bij een coach of je huisarts (zie adressen voor begeleiding).
Deel deze pagina met familie, vriend(in) of collega's

Hulp in de buurt

Vul je plaats of postcode in en zie welke coaching er dichtbij is.

Zoek
Top